Regeneracja części i podzespołów

Części już zregenerowane:
Przenie lampy:

Odbłyś niki zostały wypiaskowane, pocynowane i oddane do próżniowego nałożenia warstwy odbłyskowej.
Ramki miały posłużyć jako nauka galwanizowania i cynkowania. Jednak użyta przeze mnie anoda cynkowa nie do końca się sprawdziła i efekt cynkowania nie był zadowalający. Skończyło się tym, że pomalowałem ramki podkładem epoksydowym.
Sprężynki i śróby podtrzymujące zostały wysmarowane wodorowęglanem sodu NaHCO₃ tj.w sodzie oczyszczonej, następnie włożone zostały na kilka minut do kwasu solnego. Po wyjęciu zneutralizowałem kwas w roztworze z sodą oczyszczoną oraz nasmarowanem olejem. Jak na razie jest to najlepszy sposób na pozbycie się rdzy na małych elementach.

Lampy są oryginalne HELLA 004-114655

data regeneracji 2017-09-02 

Tylne wahacze:

data regeneracji: 2018-07-10

Zbiornik paliwa

Zbiornik paliwa został potraktowany metodą z anglocars, tj. fertan. W skórcie to było tak:

KROK 1: Wstępne umycie ludwikiem i proszkiem do prania zbiornika i usunięcie wszelkich ruchomych pozostałości i zanieczyszczeń. Wypłukany dokładnie wodą.

KROK 2: Odrdzewiacz FEDOX przez 12 godzin w temperaturze ok. 20°C.

KROK 3: Płukanie wodą i suszenie

KROK 4:  FERTAN Rust Converter  przez 24 godziny i suszenie

KROK 5: TAPOX 2-K. Od wewnątrz i zewnątrz

KROK 6: Farba poliuretanowa na zewnątrz.

data regeneracji: 2018-06

Niklowanie:

Niklowanie przeprowadzane jest metodami zaczerpniętymi z książki „GALWANOTECHNIKA DOMOWA” – STEFAN SĘKOWSKI
Pierwsze podejście do tego elementu nie wyszło. Musiałem usunąć nałożone powłoki, pomiedziować i poniklować jeszcze raz. Na zdjęciu efekt niklowania bez polerowania.

data niklowania 2017-11-14

Radio Blaupunkt

O radiu nie wiele mogę powiedzieć. Dostałem to radio od osoby od której kupiłem ogórka.

data publikacji 2017-09-02

Rozrusznik

Rozrusznik został rozebrany na części pierwsze, łacznie z elektrowłącznikiem. Części zostały oczyszczone, zabezpieczone i nasmarowane pastą miedziową tam gdzie to było potrzebne.

data regeneracji 2016-12-15

Tarcza kotwiczna tył

Tarcza wg mojej oceny nie wymaga wymiany, lecz tylko pracy. Blacha jest grupa, są co prawda wrzery ale nie ma tragedii. Tarcza została, na ile się dało i starczyło cierpliwości, mechanicznie oczyszczona. Następnie zostały włorzone w 10% roztwór kwasu solnego z dodatkiem inhibatora trawienia, aby zmniejszyć działanie kwasu na blachę. Po wyjęciu tarcz z kwasu solnego zostały włożone do roztoru wody z sodą oczyszczoną. Jak sądzę w celu zneutralizowania kwasu (HCl + NaHCO3= NaCl + H2O + CO2) Dalsze prace będą za kilka dni zatem tarcze zostały naolejone. Przewiduję jeszcze dalsze prace przy czyszczeniy pozostałej rdzy poprzez elektrolizę. Wolne od rdzy tarczę zostaną albo pocynowane albo wręcz poniklowane.

data prac 2017-10-25

Hamulce tył

Szczęki hamulcowe i stan sprężyn jest w niezłym stanie. Zostaną one tylko oczyszczone i być może wymionione same okładziny. Zostaną wymienione łożyska, simeringi, tłoczek hamulcowy. W jednym kole wymionione zostaną szpilki koła.

data prac od 2017-10-20 do …

Samolot – cześć kanału grzewczego

Jak dla mnie temat trudny do wykonania. Aby uzupełnić słabą blachę jak największym płatem nową blachą wykorzystałem patent z taśmą klejącą. Najpierw taśma malarska, potem taśma materiałowa nierozciągliwa. Wydaje się, że jest szansa na sukces, aby wyklepać tą blachę na podobieństwo oryginału.

Przedni element kanału grzewczego
Naprawianie płatów podłogi
Blacha pod zbiornikiem paliwa

.