Tył ogórka był niestety uderzony. Wymagał on całkowitej rekonstrukcji. Oto galeria postępów i sposób wykonania.
Aby nie było problemów ze spasowaniem wszystkich tylnych blach, postanowiłem zespawać je w jedną większą całość a następnie założyć i wspawać je na auto.
Stosuję następujące zasady:
- Farbą z nowych reparaturek usuwam. Kładę podkład epoksydowy 2K.
- każdą blachę przed położeniem podkładu po dokładnym wyczyszczeniu fosforuję wg. receptury.
1) 1 litr 8-10% H3PO4 – kwas ortofosforowy (V), jest źródłem fosforanów dla powłoki konwersyjnej
2) 50 g ZnO – tlenek cynku (popularna biel cynkowa w formie drobnego proszku), jest to aktywator procesu
3) 100 cm3 92% C2H5OH – środek powierzchniowo czynny, czyli seta „jagodzianki na kościach” - łączenia blach staram się wykonać metodami „total schade”. Wspawywanie narożników wykonam metodą z paskiem blaszki 3-4mm od wewnątrz.
- spawy płaskie i wyszlifowane
- gdzie można cynuję